23 augusti 2010

operation trappmakeover

Nu så är mitt projekt äntligen igång!
Ända sen vi flyttade hit för snart fyra år sen har jag sagt att jag vill snygga till trappan, men tiden har inte funnits.
Nu fick jag möjligheten att göra det och det var nu eller om ett par år kändes det som.
Jag började med att plocka ner trappräcket och slipa det och det gick smärtfritt.
Sen skulle jag ge mig på trappan.. Det gick inte riktigt lika bra.
Lacken är extremt tjock och slipen bet inte på den över huvudtaget, snacka om att jag var nära till tårarna!
Idag var Martin och inhandlade en skrapa istället och var snäll och hjälpte mig en bit innan jag tog över, så nu har projektet kommit en liiiiten bit på vägen iaf!
Men mycket är kvar och jag kan helt ärligt säga redan nu, hade jag vetat vilket jobb det är så hade jag aldrig gett mig på det!
Det är bara att hoppas på att slutresultatet kommer att vara värt det ;-)

Den otroligt snygga trappan...

Sakta men säkert!

4 kommentarer:

  1. Åh men det där har vi med gått igenom.
    Började också med att slipa men sen köpte Stoffe med en liten skrapa.
    Blev bra när det var klart iaf :-D.
    Så här blev den iaf:
    http://mrsojvindsson.blogg.se/2008/august/trappan.html#comment
    Kram och Lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Ah, mycket jobb - vi fick också dra med skrapa men det var också värt det. Kolla in på min blogg för bilder! http://sossessa.wordpress.com/2010/07/25/lyckan-att-ha-ett-eget-hus/

    Nu skall jag kolla vidare här lite!

    Kram från Elli

    SvaraRadera
  3. tack för bildern Emelie och Elin! Sjukt snygga trappor och jag kan lova att de gav mig mer motivation till att fortsätta imorron!

    SvaraRadera
  4. http://sossessa.wordpress.com/2010/01/06/trapprenoveringen-steg-for-steg-i-ratt-riktning/

    Var tvungen att gå in och se om jag kunde hitta några "före" bilder också och det hade jag ju! Rätt bra grej faktiskt - att se att herregud-vad-skitfult det var innan man började. Och trappan är ju central för huset (åtminstone hos oss) är den ful blir liksom allt fult.

    SvaraRadera